Tipy a triky

Aké náklady sú spojené s prípravu cenovej ponuky?

Čas sú peniaze. Viete reálne koľko priemerne trvá tvorba cenovej ponuky vo vašej firme? Viete koľko verzii ponuky vyrobíte, koľkokrát vám ju klient vráti a musíte ju prerobiť? Vstupuje do tvorby cenovej ponuky len jeden človek alebo máte väčšiu firmu a potrebujete aj vstupy z iných oddelení?

Malé firmy

Podľa nášho prieskumu z roku 2021 trvá tvorba cenovej ponuky freelancera alebo jednoosobovej s.r.o. Približne 1 až 2 hodiny v závislosti od veľkosti a komplexnosti projektu. Pri priemernej hodinovej sadzbe 35€ v tomto segmente respondentov, je náklad na sume 70€ za jednu ponuku. Treba si však uvedomiť, že ide o ponuku, ktorá klientom nemusí byť ešte akceptovaná.

Stredné firmy

Pre stredné firmy, do 15 zamestnancov je tvorba cenovej ponuky na úrovni 2 až 3 hodín pri hodinovej sadzbe 45€. To je už 90€ na jednu ponuku pre jedného klienta, na jeden projekt. Zdá sa vám to rentabilné? Nie je to úplne nemožné. Ak máte vysokú maržu, vysokú akceptáciu ponúk, malú konkurenciu alebo unikátny projekt službu. V opačnom prípade však generujete stratu v podobe skrytého interného nákladu.

Veľké firmy

Pri veľkých firmách nad 50 zamestnancov sa tvorba ponuky pohybuje veľmi individuálne. Hodinové sadzby sa pohybujú nad 50€ a ide väčšinou o náročné a komplexné projekty, vyžadujúci si personalizáciu a osobný prístup na mieru pri. Automatizácia v rámci pre-sales procesu však vie zásadne pomôcť pri zbieraní údajov od klienta v prvotnej fáze a získať tak štruktúrované dáta pre ďalšiu prácu na ponuke. Podľa veľkosti pre-sales oddelenia ide o úsporu na úrovni 15% investovaného času. 

Generujte obrat, nie skrytú stratu

5 ponúk mesačne to je pre strednú firmu 450€. Nerátame čas potrebný na telefonáty, stretnutia, prerábky ponúk a chyby, ktoré v procese vzniknú ako nesprávne ceny, položky alebo ich kombinácie.

Podľa veľkosti firmy a marže vo vašom type biznisu môže ísť o zanedbateľný náklad. V prípade freelancera je to likvidačná položka, ktorá by inak mohla tvoriť obrat, ak by išlo o prácu na klientských projektoch.

S Bondly tento problém nemáte. Majoritný náklad v podobe času investujete 1x, len na začiatku, pri tvorbe šablóny pre vaše cenové ponuky. Následne už len sledujete výkon jednotlivých šablón, leady (kto kedy akú ponuku vytvoril a či sa ho oplatí kontaktovať), vyhodnocujete efektivitu ponúk a optimalizujete svoju cenovú politiku podľa objektívnych dát. Bondly pritom stojí pár eur mesačne, naučí sa ho používať ktokoľvek a veľmi rýchlo. Viete si v ňom tiež spravovať existujúce obchodné prípady.

Vyskúšajte Bondly a získajte konkurenčnú výhodu na www.bondly.sk

Späť na články