Tipy a triky

Ako vypočítať zľavu a aká cena je správna

Robiť individuálne cenové ponuky na mieru je vždy výzva. Na jednej strane je to veľmi lákavý prístup, pretože môžete ponuku namodelovať presne tak aby ste získali zákazníka. Na druhej strane je to veľmi riskantný a ťažko škálovateľný prístup. Na takýchto ponukách môžete neúmyselne prerábať a je náročné ich vytvárať a modifikovať viac v jednom čase.

Klient chce zľavu, musím ponuku prerobiť

Obraz z korporátu? Nielen. Freelanceri, živnostníci, malé a stredné firmy sa s týmto stretávajú pravidelne. Často už dopredu rátajú s tým, že prvá ponuka nie je posledná, pretože si klient vypýta zľavu. Nevedia sa na to však pripraviť, pretože nevedia na čo si bude pýtať zľavu, čo sa mu zdá drahé a či vám bude stačiť len plošne znížiť maržu alebo budete musieť vypustiť aj niektoré položky z cenovej ponuky tak aby ste neboli stratoví. Niekedy tieto prepočty robíte viac krát, niekedy aj bez podkladov priamo u klienta a riziko chybovosti rastie.

Žiadna zľava nie je správna, alebo poznajte svoje náklady

V čase tvorby ponuky sú pre vás náklady fixné. Spravidla sa menia 1-2x mesačne, záleží však od povahy vášho biznisu. Ak vás klient tlačí do zľavy a nejde o dlhodobého klienta alebo extrémne ziskový projekt, máte naozaj dôvod dávať zľavu? Stojí vám ten biznis za to? A neprerobíte na tom? Tí najzodpovednejší z podnikateľov žijú v tabuľkách, ktoré sú pravidelne aktualizované manuálne alebo automaticky a zamestnávajú ľudí, ktorí im upravujú a aktualizujú ponuky pre klientov. Je to ale pre nich rentabilné? Až 74% firiem uvádza, že netuší aké reálne náklady sú spojené s tvorbou cenových ponúk a zároveň priznáva, že môžu byť značné.

Buďte pripravený, znížte chybovosť a nič nenechajte na náhodu

Automatizácia tvorby cenových ponúk vám pomôže ošetriť chybovosť pri tvorbe ponúk. Zároveň dokáže automatizovať aplikáciu zliav – tak aby to bolo pre vás rentabilné a za pevne stanovených podmienok. Logika je však nekonečná. Podmienky, ktoré na vstupe zadefinujete, budú ovplyvňovať ako sa zľava vypočíta, či ide už o objem, počet položiek, typ položiek alebo ich špecifická kombinácia. Nedovolí vám to tak ísť za hranice, ktoré si sami zadefinujete – teda nie pod vašu maržu. Zároveň si zákazník sám môže konfigurovať kombinácie vybrať si čo mu najviac vyhovuje. Bez nutnosti prerábať ponuky manuálne.

Šetrite náklady a aplikujte Bondly vo vašej firme. Radi vám poradíme aké riešenie je pre váš biznis najlepšie. Viac na www.bondly.sk

Späť na články