Vzor cenovej ponuky alebo záleží na tom ako vaša ponuka vyzerá?
Pri faktúrach je to väčšinou jasné. Použijete čo máte k dispozícii v online nástroji alebo zoberiete šablónu vytvorenú v Exceli, ktorú ste našli na internete alebo vám ju zaslal kamarát. Na tom nič nie je, pretože okrem zákonných údajov, ktoré musí faktúra obsahovať je dôležité len jasne zobraziť akú sumu má klient zaplatiť, kam a dokedy.
Cenové ponuky generujú biznis, faktúry peniaze
Ako je to ale s cenovými ponukami? Cenové ponuky musia byť prehľadné. Čím viac položiek a väčšia komplexita, tým dôležitejšie je jasne ukázať klientovi za čo platí. Odprezentovať dodávanú hodnotu. Najmä pokiaľ má záujem položky upravovať čo sa týka množstva a typu. Z nášho sezónneho prieskumu totiž vyplynulo že až 37%* z opýtaných uprednostnilo konkurenčnú ponuku, ktorá bola štruktúrovaná, pred chaotickou a komplikovanou ponukou. Tá, z ktorej bolo jasné koľko vo výsledku stojí služba, koľko tovar, aké sú počty a vzťahy položiek, tá ktorá bola prehľadná, vyhrala. Aj napriek tomu, že nemusela byť vždy najlacnejšia.
Neprehľadný = nedôveryhodný
Komplikované a neprehľadné cenové ponuky si totiž vyžadujú omnoho viac prácnosti. Nielen na ich tvorbu (pokiaľ používate niektorý z nadnárodných korporátnych softvérov, vytvoriť komplikovanú neprehľadnú ponuku na pár položiek je skutočne jednoduché), ale najmä prácnosťou na strane klienta. Ten dostáva väčšinou niekoľko ponúk naraz, medzi ktorými sa rozhoduje. Neprehľadná cenová ponuka si od neho vyžaduje ďalšie úsilie, ďalšie kolo otázok a odpovedí s dodávateľom a ďalšie stretnutia k vysvetleniu. Vo väčších firmách má zas klient sťaženú úlohu s predaním danej ponuky interne – ktorá aj keď je cenovo kompetitívna, ťažko sa vysvetľuje, zdieľa a obhajuje pred manažmentom a kolegami. Komplikované cenové ponuky pôsobia zároveň ako nedôveryhodné, čo nám potvrdilo až 61%* z respondentov prieskumu. Klienti majú pocit, že sa ich dodávateľ snaží zámerne zmiasť za účelom priebežného zvyšovania ceny počas alebo po skončení dodávky.
Automatizujte, prehľadne
S Bondly tento problém nemáte. To ako ponuka vyzerá a ako je komplikovaná záleží len od vás, od výberu šablóny a od komplexnosti logiky, ktorú do formuláru na tvorbu ponuky vnesiete. Ak ide o skutočne veľa rôznorodých položiek so vzťahmi, extrémne zľahčujete klientovi možnosť namodelovať si ponuku podľa jeho potrieb, počtu položiek či budgetu jednoducho tým, že si sám vytvorí ďalšiu ponuku. Nemusí nikomu telefonovať, s nikým sa stretávať a môže sa jej venovať vtedy, keď to jemu vyhovuje. To všetko bez odhalenia logiky a vzorcov, ktoré do ponuky vnesiete.
Automaticky si tiež generuje prezentovateľný formát dokumentu – ponuky, ktorý získa mailom. Vy zároveň získavate jeho kontaktné údaje, preferencie, a viete týmto spôsobom merať reálny záujem o produkt alebo službu. Pokiaľ vidíte nadmernú interakciu s formulárom, môžete do obchodného prípadu vstúpiť už v tejto fáze. Budete totiž vedieť, že má zmysel sa mu venovať viac ako klientovi, ktorý zadal súkromnú Gmail adresu a len veľmi rýchlo celý formulár vyplnil.
Bondly vám vie pomôcť od šetrenia nákladov pri tvorbe cenových ponúk, cez lead generation, až po správu obchodných prípadov v jednoduchom CRM. Prečítajte si viac o nástroji Bondly na www.bondly.sk
*prieskum realizovaný v máji 2021 na vzorke 131 respondentov
Späť na články